Unikanie mięsa w diecie

Semiwegetarianizm

Od wielu już lat wielką popularnością cieszą się różne diety polegające na odstawieniu bądź też ograniczeniu spożywania mięsa, jego przetworów a także innych produktów pochodzenia zwierzęcego. Podyktowane jest to z jednej strony pobudkami ideologicznymi, zaś z drugiej – troską o zdrowie jak również zgrabną sylwetkę. Zbyt duże spożywanie miesa moze powodować wzrost poziomu cholesterolu i w rezultacie doprowadzić do poważnych schorzeń układu krążenia. W mięsie oprócz tłuszczu jest takze dużo sodu, którego zbyt wysoki poziom powoduje nadciśnienie i sprzyja powstawaniu chorób serca, cukrzycy a takze niektórych nowotworów. Pełen wegetarianizm, czyli całkowita rezygnacja z produktów mięsnych w diecie nie każdemu z nas pasuje. Dlatego powstała tak zwana dieta elastyczna , inaczej zwana flexitarianizmem albo semiwegetarianizmem. Jest to “wegetarianizm elastyczny”, “pół-wegetarianizm”, czyli dieta, która zakłada spożywanie jak największej ilości posiłków roślinnych, oraz sporadyczne dopuszczanie w jadłospisie miesa i jego przetworów. Jest to świetne rozwiązanie dla tych, którzy nie wyobrażają sobie np. niedzielnego obiadu u babci bez tradycyjnego schabowego !

Może Ci się również spodoba